VIDĒJĀ GRUPA
Vidējais pirmsskolas vecums - tas ir svarīgs periods bērna pašapziņas attīstībā, kad viņš izrāda īpaši lielu iniciatīvu, aktivitāti sevis apliecināšanā.
Galvenais uzdevums - visādi atbalstīt bērna centienus, iniciatīvu, stimulēt ar uzslavu, pastiprināti strādāt pie bērna runas attīstības, kas ir pirmais sava „es” rādītājs.
Spēles
Radošās spēles
Iemāca:
- spēlēties patstāvīgi, nelielās grupiņās, savienot savu darbību ar citu bērnu darbību;
- spēles gaitā mainīt savu lomu;
- patstāvīgi attīstīt 2-3 spēles sižeta situācijas;
- iekļaut spēlēs mākslas darbu sižetus pēc pasakas motīviem (kopā ar pasniedzēju);
- spēles situācijās ieviest dziesmas, dejas, dzejoļus.
Spēlējoties izmantot priekšmetus-aizvietotājus, pirkstu teātri, „cimdiņu” teātri, dabas materiālus, konstruktoru.
Izpildīt lomas pēc savas ieceres un pēc pasniedzēja piedāvātajām lomām.
Turpināt attīstīt labvēlīgu attieksmi un kulturālu uzvedību spēļu laikā.
Didaktiskās spēles
Mērķis: ieinteresēt bērnus priekšmetu novērtēšanā, patstāvīgi tos izpētot, izmantot visus maņu orgānus (dzirdi, redzi, garšu, smaržu, tausti).
Iemāca:
- salīdzināt un grupēt priekšmetus pēc ārējām pazīmēm, nozīmem un pielietojuma veida;
- patstāvīgi spēlēt galda spēles, ievērojot noteikumus;
- spēlēties divatā un saskaņot savu darbību ar otru spēles dalībnieku;
- patstāvīgi izpētīt priekšmetus, grupēt tos, atpazīt pēc apraksta;
- patstāvīgi izveidot attēlu no 6-8 sastāvdaļām.
Muzikāli- didaktiskās spēles
Iemāca:
- atdarināt dzīvnieku balsis, atveidot augstas un zemas skaņas;
- ritmiski atdarināt mūziku, dziesmas melodiju (ar plaukstām, klauvējieniem);
- atšķirt bērnu balsis pēc tembra;
- atdarināt dziesmas ritmu uz trijstūra.
Spēles ar konstruktīvajiem materiāliem
Iemāca:
- būvēt noteiktu celtni, izmantojot dažādus materiālus, pārbūvēt celtni pēc izmēriem un tipa;
- praktiskajā darbībā - savienot dažāda veida konstruktorus, konstruktīvo materiālu;
- veidot celtnes no dažādiem dabas materiāliem.