JAUNĀKĀ GRUPA
Šajā bērnu personības pašapzināšanās attīstības posmā pamatuzdevums ir atbalstīt aktivitāti, pozitīvas darbības, bērna emocijas, attīstīt viņa iniciatīvu un radošo domu, galvenokārt, produktīvajā darbībā.
Praktiskā darbībā bērns sāk saprast aizliedzošo vārdu "nedrīkst", vinām sāk rasties pašregulācijas elementi.
SPĒLES
Radošās spēles attīsta:
- Darbības un runu, kas ir raksturīgas spēlei (patstāvīgajā spēļu darbība);
- Prasmi atspoguļot spēlē to, kas notiek apkārtējā vidē.
Iemāca:
- Tēlot galvenās un mazāk svarīgas lomas (kopā ar audzinātāju):
- Piemeklēt nepieciešamos priekšmetus un rotaļlietas priekš izvelētās lomas;
- Ietvert spēlē dziesmas, dejas;
- Tēlot lomas kopā ar citiem bērniem (sižetā 2-3 personāži);
- Kulturālas uzvedības noteikumus un draudzīgas savstarpējas attiecības;
- Labi pazīstamās spēles varoņa izteiksmīgu tēlošanu;
- Apvienot lomu spēles ar dramatizējumiem, papildinot ar jaunām situācijām, materiāliem, konstrukcijām.
DIDAKTISKĀS SPĒLES
Uzlabo prasmi:
- Spēlēt divatā, saskaņot savas vēlēšanas ar partnera vēlēšanām;
- Darboties ar sagriežamām bildītēm;
- Atšķirt apkārt esošos priekšmetus un dabas objektus pēc formas, krāsas, lieluma;
- Ievērot spēles noteikumus;
- Attīstīt vēlēšanos iepazīties ar apkārt esošiem priekšmetiem un dabas materiāliem.
Muzikāli-didaktiskās spēles
Iemāca:
- Atšķirt un atdarināt augstas un zemas intonācijas (kaķis – kaķēns utt.) un atbilstoši rīkoties spēlē;
- Atšķirt pēc tembra muzikālo instrumentu skanēšanu (bungas, taure utt.);
- Atšķirt klusas un skaļas mūzikas skaņas un atbilstoši atdarināt tās ar grabuli.
Spēles ar konstruktīvo materiālu
Iemāca:
- Atšķirt un pareizi nosaukt celtniecības materiālus;
- Veikt viena materiāla maiņu pret otro (čiekuri – akmentiņi);
- Spēlēt ar vienkāršiem konstruktoriem;
- Taisīt dažādu izmēru un lielumu būves no dabas materiāliem: no smiltīm, sniega, zariņiem, akmentiņiem utt.;
- Taisīt spēlēm nepieciešamās būves.